2012. május 13., vasárnap

Högaliden Racet 2012

Elérkeztünk 2012 első dupla hétvégéjéhez, ami a keddi versennyel együtt 3 megmérettetést jelent egy héten belül. Sűrűsödik a program. :)

A hétvégi pihenés mindig jót tesz, így nem panaszkodhatok a 4,5 órásra nyúlt alvás miatt. Jó, mikor nem egyedül kell utaznom a versenyekre, de azért az5:45-ös indulás akkor, amikor a rajtom 12:30-kor van, kicsit értelmetlennek tűnik.
Ilyen korán soha nem voltam még jelen sehol

Nem egész 3 óra autózás után meg is érkeztünk a verseny központba, alig pár autó volt még csak a parkolóban.  Ki is mentem a pályára, ami tavaly, a verseny alatt nagyon belopta magát a szívembe. Nem is tudom, hogy mi lehetett az oka, de a pályabejárás alkalmával, iszonyatosan nehéznek tűnt a nyomvonal, ráadásul tele volt olyan ismeretlen résszel, amikre tavalyról nem emlékszem, pedig nem változtattak semmit.

A "bűnös" első szikla
Johny nem volt gyáva...
Ismét egy hosszú, széles rajtegyenesünk volt, ahol jutott hely  a pozíciófogásra a verseny elején,aztán egy kis sikánt követően irány be az erdőbe, egy 90°-os jobb kanyarral, amit egy letöréssel párosítottak. Tavaly itt történt a nagy esésem. 



Innen egy technikás jobbossal folytatódott a pálya, és egy 18%-os hosszú, nyújtott balosban való leereszkedés, amit egy ugarató követett, majd nagy fékezés és derékszögű jobb forduló után folytatódott a süllyedés, és egy rázós féktávval meg is kezdődött az emelkedés, ezt a 30-35 méteres szintet kb 400 méteren vissza is dolgoztuk, miközben 2 db 20%-os, technikás mászást is teljesíteni kellett. Az emelkedő további részén gyökerek és éles kövek nehezítették az előre jutást.
Az első meredek lejtő kezdete Axel előadásában

Egy nyílt részen "jobbra el", 100 méter alatt 20 méteres süllyedés, közel DH körülmények között, aztán nehogy unatkozzak, ismételten 20%-os emelkedő, tele, kereszben elhelyezkedő gyökerekkel, és innen már közel voltunk a gyerekeknek kijelölt nyomhoz, ami egy kis síkot jelentett, igaz elég rázós, mégis pihentető, az eddigi 1,5 km-hez képest.
Kevés sima rész volt a pályán

Az elit mezőnyt is megtréfálta a pálya
Egy kis csiki-csuki után el is értem a frissítő zónát, ami széles, kavicsos emelkedő volt, amiről balra fordult a pálya, be az erdőbe. Itt következett a pálya triálos szakasza, ami közel 1 km-en keresztül tartó alattomos emelkedő, tele nagyobbnál-nagyobb kövekkel. Annyira emlékeztem az előző szezonból, hogy tempósan majd könnyebb lesz átjutni.
Meredek? Az.










A hosszú sziklás emelkedő...
...és a folytatás

Nem sok volt már vissza, egy lejtőzés után 180°-os jobb fordulóval egy nagyon meredek emelkedő következett, amivel fel is értünk a csúcsra, a pálya legmagasabb részére. 
Innen 800 méter hosszú lejtő jött, technikás, és mégis nagyon gyors, amit egy éles balkanyarral szakítottak meg a szervezők, de a technikás rész nem múlott el. Az erdőből kiérve jött az utolsó emelkedő, ami egy füves mezőn vezetett, és nagyon szívta az erőt. Pár kanyarral később máris körbe értem, és konstatáltam, hogy ez a pálya nagyon durva... 

 










Eljött hát a 12:30-as rajtidő, amit már nagyon vártam, ugyanis a várakozás közben a hideg szél miatt nagyon fáztam már. Miközben sorakoztunk a rajthoz, iszonyatos fekete felhők jöttek a pálya fölé.
Ugrató kikerülve...

Első sorból rajtoltam, Benny mögött 2. helyen fordultam be az erdőbe, nem kockáztattam az első sziklán, a DH-s résznél még kicsit kockásan mozogtam, az X-Oxigen is lassabban kezdett el hatni, így az első emelkedőn elkezdtem kicsit savasodni, de ez a tempó miatt is lehetett, meg persze a bemelegytés hiányától. Erős szél, hideg levegő, bár napsütés, de ezzel együtt is a szélálló mellény kötelező tartozék volt, szint úgy a karmelegítők, amik később azért lekerültek.
Most először volt mellettem egy ilyen szakasz
 A kör felénél Jens megelőzött a kavicsos úton, így a triál szakaszt már mögötte kellett megkezdenem. Sokan drukkoltak, nem voltam messze Jenstől, bár a 2. körben a híd előtti sziklás, sáros kanyarnál nem jött ki rendesen a lépés, a fáradtság miatt nem tudtam ott lenni teljesen fejben. Még vissza tudtam kapaszkodni 5 mp-re a második pozíciótól, aztán az utolsó körben a pálya "mélyéről" való visszatérésnél a dombnál elvesztettem a fonalat, és elkezdett nőni a távolság, majd a frissítő zóna kavicsos útja mellettem volt és majdnem fel tudtam zárkózni a Pitpro hátsó kerekére. 
Az egyetlen sáros rész
A sarat is jó nyomon vettem, viszont a híd utáni köves emelkedőn -a triál szakaszon- 4 alkalommal akasztottam meg a lendületemet, a meredek dombon viszont a kövek élén mindig elpörgött a kerék, itt vesztettem el teljesen az esélyt a 2. helyre. 
Utolsó kör
Ezt követően már hiába is erőlködtem, csak az volt a célom, hogy tartsam a tempót és ne érjen utol senki...
Célbaérés

Ennél több nem volt bennem, sajnos a fáradtság kerekedett felül, de legalább a keddi sikertelenség után ha csak a legaljára is, de dobogóra állhattam. 
"Elfoglaltátok a helyemet"
Verseny közben többször is leszakadt az ég, ami miatt nagyon csúszóssá váltak a gyökerek és a kövek. 
Az égi áldás...
13,5 km volt a versenytáv, amit 45:51 alatt teljesítettem, ezalatt 352 méter szintet kellett leküzdeni. 193-as max pulzussal és 179-es átlagpulzussal tekertem végig, közel 40-es végsebességgel.
Nem kell már sok az első helyhez
Josefine még az ülését is elhagyta, annyira ment...

Verseny után átmentünk kipróbálni a Tidaholm-i pályát, majd elfoglaltuk a szállást, ami egy "paraszt udvarban" lévő kis házikó. Kedves házigazdák, szép hely, romantikus kis faház.









Ők bégettek álomba :)










Annak ellenére, hogy imádom az amerikai autókat és Tidaholmban épp V8 cruising volt, az ágyat választottam. Azt hiszem ez mindent elárul a "frissességi" fokomról.
A Cruising egyik résztvevője

Szuperhold
Szuper Hold jelenség volt aznap éjjel, ami csodálatos látványt nyújtott. A Föld hűséges kísérője meglehetősen "közel" volt hozzánk, ráadásul telihold is épp mára esett, nem mostanában lesz ismét ilyen alkalom. :)

2012. május 7., hétfő

1:a May Loppet 2012

Idén, másodjára is rajthoz álltam, most azonban teljesen edzés nélkül.
Mesés idő, és komoly lakókocsi parkoló fogadott.

Kvänum adott helyet a viadalnak, immár 3. alkalommal voltam itt, és a statisztika pozitív irányba billent az időjárást tekintve, eddigi legmelegebb versenyem elé néztem ezen a területen.
Tavaly ez volt a szezon nyitó futama, de most már 100 ponttal a zsebemben érkezhettem. Igaz, hogy a verseny előtti napon dőlt el, hogy én is indulok. 
Hosszú hétvége volt minden tekintetben, a SOMIT táborban töltöttem az elmúlt 3 napot, és ott nincs idő aludni. Fél 9 körül indultam észak felé, és persze, ahogy közeledtem, úgy pánikoltam egyre jobban, hogy nem érek oda időben. A rajt előtt legkésőbb 1 órával lehet intézni a helyszíni nevezést. 12:30-ra volt meghírdetve a rajt, 11:20-kor már be is fizettem az emelt nevezési díjat, majd próbáltam nem mindenkivel leállni beszélgetni, hogy legyen egy kis időm a pályán is. Ennyire száraz, még tavaly sem volt a nyomvonal.

A 2 héttel ezelőtti forgatókönyvet követtem, miszerint rajt előtt banán, gél és X-Oxygen.

Igen, a fekete-fehér ruhában, az első csoport végén, én vagyok
"Hagyjál békén! Nem itt a helyem..."

Az első megdöbbenés akkor jött, amikor a kategória rajtbeosztását megláttam. 30 fő sorakozott fel a rajthoz, 4 sorba, és az utónevezésnek köszönhetően a leghátsó helyről kellett várnom a 12:30-as sípszót, ami persze 10 perccel tolódott ismét. 3 versenyző állt velem egy sorban, teljesen mindegy volt, hova akarok helyezkedni. Végül a bal szélet választottam.






Felvezetőkör visszafordító
Közel 20 méteres hátránnyal nekivágni egy 2 körös versenynek, nem a legideálisabb, főleg, hogy a rajtot követően egy 3 méter széles útra kellett volna besorolni. Befelé húztam, reméltem, hogy a többieknek van hátul is szemük, de tévedtem, így a kormányom mindkét végével fennakadtam 1-1 ülésen... Szerencsémre nem estem el, de a többiek haladtak, amíg én megpróbáltam biciklin maradni.
A 800 méteres felvezetőkör egy gyors, köves úton vezetett, az utolsó 300 méteren csatlakozott be a pályára. Az első, már nem ívnek nevezhető hajlat, egy 180°-os balos visszafordító volt, ahol már a 14. hely környékén érkeztem, majd a belső nyomon való tumultust kikerülve, nagyíven törtem előre...

Mire kiértünk a focipályára, éreztem, hogy jobb helyen vagyok, de sajnos nem láttam az elejét, és hiába voltak körben a pályán a klubból, nem tudták megmondani, hányadik helyen állok.
Az első kis erdei szakaszon még közelebb kerültem az előttem lévőhöz, akit egy rázós lejtőzés során sikerült megelőzni, igaz, hogy túl sokat vállaltam be, aminek köszönhetően a lehető legrosszabb nyomon estem be a domb alján lévő sáros árokban abszolválandó bal kanyarba. Semmi gond, nem kapott el a versenytárs. 
Volt, akinek nem sikerült "keréken" feljutnia
A következő emelkedő egy igazán sziklás, technikás felfele volt, de sebaj, jól választottam meg a kapaszkodó utamat, így nem vesztettem pozíciót, és még a csiki-csukis erdei ösvényen is álltam a "sarat", bár nem sokáig, mert az örök gyengeségem, a lapos rész megint kibabrált velem. Itt elment a srác, de kétségbe esni nem kell.
Azok a gyökerek komoly ellenállást jelentettek...

Újabb lejtőzést követően a víztoronyhoz értünk vissza, majd következett "A NAGY SZIKLA", ami pálya legjobb része. Egy kb 1 méteres letörés, aminek szemből nekimentem, viszont Jens talált egy jobb nyomot, jobbra kisívben... Megelőzött. Sajnos.

A nagy szikla...
...valaki így oldotta meg...










 
... én is így...
... ez pedig a rövidebb út volt.










   
Itt már Jens mögött


A gödör

Innentől kezdődött a tapadás, de minél inkább akar az ember, annál kevésbé megy neki... Szerencsémre mikor utolérte az előtte levő sport társat, az visszafogta és vissza tudtam szívni magamat. Sikeresen ugrottam át mindkettőjüket, miután rossz nyomot használtak a "gödörbe" való beugrásnál. 






Ezt a kört még be tudtam fejezni előttük, az utolsó körömnek Jens előtt vághattam neki, de a nagy siettségben majdnem elvétettem az erdőbe való kishídon való befordulást. Szép csúsztatással helyeztem a biciklit a fák közé, de megint, mikor a "sima" részhez értünk, Jens elment mellettem. Nem volt szabad hagyni hogy elhúzzon, így a vákuumot bekapcsolva ott zörögtem a fülébe a váltómmal (cserére érett az első váltóm, és nagyon csúnya hangja van). 
Vadászat a fehér Pitpro-ra
Ebben a körben már én is a belső ívet választottam a letörésnél, és nem engedtem el egészen a technikás, kanyargós sík gyökeres részig, ami hasznosnak bizonyult, mivel kicsit visszavett, így mikor a parkoló közelébe értünk, azaz kb 700 méter volt vissza a pályából, visszamásztam a hátsó kerekére. 
Emelie a parkoló melletti süvegcukrok egyikén
Az utolsó dombon kellett megint eldönteni mindeni, ő a belső ívet választotta, én viszont bevállaltam a külső, rázós részt. Blokkolt.
Itt még nem volt a közelemben senki
Mivel ő is lendületet vesztett ezzel, mindent vagy semmit alapon maradtam kívül és mindent beleadva elmentem neki. Nem fékezve a focipályához vezető kanyarban sem, ami a csövön kifért, tekertem. A kapu mögött megláttam egy Kvänum-os srácot, akit a célvonalig sikerült is utolérni, pedig nagy volt a lemaradásom.
Nem őszinte a mosolyom

Ezzel a hajrával, az 5. helyen sikerült beérni. Elégedett nem lehetek, de ami pozitív, hogy a térdem legalább nem fájdult meg annyira, hogy ne bírjam a versenyt.
10,33 km volt a versenytáv, 32:13 alatt értem végig, 1:15-el az első helyezett mögött, mp-re azonos idővel a 6. helyezettel. 182-es átlagpulzus, és 200-as max.
Mára ez jutott

A kupasorozat szombaton, azaz május 5-én folytatódik Hjo-ban.
Amikor még nyugodt lehettem...
... és amikor már nyugodt voltam :)