2013. szeptember 25., szerda

Velo.hu

Egy pár szavas, tőlem nem megszokott bejegyzéssel szeretném tudatni, hogy hamarosan egy meghatározó verseny részleteit olvashatod.

Addig is egy gyors helyzetjelentés a velo.hu újságírójának tollából.

Hihetetlen, és még mindig nem tudom elhinni hogy megtörtént...
Édes érzés...

Olvassátok tehát legalább akkora boldogsággal és örömmel, mint amit én érzek.

2013. szeptember 8., vasárnap

Amikor minden ellened fordul - CK Masters MTB Race



Hölgyeim és Uraim, drága gyerekek!

Ugyan nem popcorn, de ünneplésre való
Remélem mindenkinek jobban telt a nyári szünet mint nekem, de örömmel jelentem, hogy még pár alkalommal hallani fogtok rólam…

1000 éve jelentkeztem utoljára, be fogom pótolni az elmaradásomat, de most boldogan jelentem, hogy popcorn az ölbe, kényelmes póz felvétele a kanapén….. Naaaaaa. Nem úgy gondoltam.
Indul az újkori mozi. Remélem már vártátok hogy új hírt halljatok rólam.

Van mikor a sellő nagyobb, mint a hajó :D
Talán úgy kezdhetném a történetet, hogy idézek…

„A fejem zúg meg fáj
Megint volt egy szétesés
Göröngyös út a táj

Ha kérdeznéd, hogy vagyok
Elmondhatnám…”

Ezt sosem jó látni...
Nem volt tehát teljesen zökkenőmentes az elmúlt időszak, de amíg nem állok neki DH-zni, addig túlélem. :) Szeptember 8-át írtunk aznap reggel, mikor hosszú idő után ismét útra keltem csapattársaimmal, hajnalok hajnalán. Szerencsére csak Göteborgig kellett tespedni az autóban, de hajnali 8 órás indulás teljesen szétszedte az akksimat. Hétvégén ilyen korán kibújni az ágyból, és csak azért, hogy megint elfáradjak? Hát mi van velem? Jobb volt az év közben rutinná vált lustaság, az édesség, és edzés mentes életmód. Hagyjatok már békén a hülye versenyeitekkel. Tudom hogy fárasztó ez a pálya, semmi kedvem nincs hozzá.

Ezt szívesebben választottam volna :)
Valami ilyen előítélettel indultam neki az egész hétvégének, ráadásul tudtam, hogy meghalok, vasárnap meg még duplázhatok is, mert akkor egy még borzasztóbb pálya vár rám.

A bicikli ott van bent :D

Szállítani így is lehet...















A „nagy lelkesedés” ellenére valóban felmentem a csapattal a nagyvárosba, hogy Skatås-ban forduljak pár kört a biciklivel, amin utoljára június 30-án ültem, majd lekerült a szabadság idejére Magyarországba, hogy végül az autó hátuljába beépítve kivárhassa, hogy darabokra szedve kamionnal kijöhessen vissza északra. Klassz.

... bár a kedvenc szállító eszközöm ez...
A pályáról tudtam hogy nehéz, technikás, kövekkel és gyökerekkel teli, helyenként piszkosul gyors lejtők, erőt követelő sík részek és egy igazán nehéz domb is  van rajta… Elindultam ki egy próba körre. Ami nagyon meglepett, hogy végre teljesen száraz, talán egy fél méter átmérőjű kis sárfolt volt összesen, ebből adódóan a technikás részek kevésbé voltak nehezek, a 21%-os sídombra felvezető szervizút pedig nem ragaszkodott annyira a kerekeimhez, mint tavaly. Ez megnyugtató volt, főleg annak tudatában, hogy az erőm a tavalyihoz képest egyenesen nulla.

Fiaink nagy lendületben...
Az első sziklás dombot majdnem sikerült megmászni, épp csak a legtetején nem volt jó a nyomválasztás. Sebaj, ezzel még nem vesztem el a versenyt. Biciklin ülve kicsit kitisztult a fejem és nem csak arra gondoltam hogy… na mindegy. A technikás részen nem volt semmi bajom, szépen haladtam, és tempósan tudtam venni az akadályokat. Rengeteget jelent, hogy száraz minden.  
Az első sziklás emelkedő...

A murvás egyenes szakaszokon nem forgott a lábam – de hát úgyis csak edzés van, nem kell kihajtani magamat –,tehát hoztam a szokásos formámat. Ismét visszakanyarodott a pálya az erdőbe, egyre jobban tetszett a nyomvonal és nagyra értékeltem az össztelós bringát is. Lefelék nem okoztak nehézséget, az emelkedők viszont fájtak. A nagy letörés, amitől tavaly annyira megriadtam, most már közel sem volt annyira ijesztő. No para, egy rövid erdős szakasz, kis murvás mandineres kanyarokkal tűzdelt  nyom után kiértem az egyenesre, ahol megint padlógázzal lehetett volna nyomni, és ez rá is vezetett a Brudarebacken nevű gyilkos dombhoz. Alulról nem is tűnik nagynak, aztán ahogy halad felfelé az ember, rájön hogy hiszen ez meredek… Mikor hátranézel, hirtelen előjön a tériszonyod, és remegve szorítod a kormányt, nehogy le ess a nyeregből. Jó, kicsit elkapattam magam, de lényeg, hogy a 20 % feletti meredekség nem megszokott. Kivéve Pakisztánban… Mikor felértem, jól kifújtam magam, és eszembe jutott hogy még nincs vége. Még egy bő 60-70 méter szint vár rám, csak ott nem lesz lendület az elején, mert egy visszafordító jobbos visz az emelkedőre. Ennek a talaja vízmosásos, és bár csak 17%-os meredekség, mégis sokkal rosszabbul esik, mint az első rész. A látvány a tetőről viszont kárpótolja az embert mindenért, főleg, hogy délelőtt még szélcsend volt. Innen egy isteni lejtőzés következett és persze jó fej vagyok, mit érdekel engem a 3 lefelé mutató nyíl… Tóóóóóód neki!!!! Ja, huppsz, fééééééééék, a fenébe…. 90°-os bal kanyar, sodrós, meredek, jajajjjjj, mi lesz most?!

Jól ment a nagyobbaknak is...

... és akik majd nagyok lesznek

 Semmi. Király vagyok, nem tudok hibázni. Simán bevettem a kanyart. Nagy ám az ego… De ha valami igaz, akkor minek tagadni? Jó vagyok és kész.




Utolsó erdős szakasz következett, ahol főleg a sziklák voltak többségben. Először fölfele, aztán pedig süllyedő üzemmódban is. Nagyon élvezem ezt a részt, jókat lehet előzni, és jó akcióképeket lehet itt lőni. Sokan hibáznak, vagy csak egyszerűen az egyszerűbb utat választják, ami valljuk be sokkal lassabb. Ha tehát okos vagy, akkor itt sokat tudsz hozni. Mikor a sziklakerten leértem, volt még egy kisebb letörés, aztán egy rönk ugrás, egy balkanyar, ami már a célegyenesre rávezető kanyar előtti egyenesre vitt rá.

Az 1 kör alatt sikerült teljesen meghalnom, de reméltem hogy majd a versenyig sikerül regenerálódni, ha már úgyis a fél nap visszavan még addig. Végig drukkoltam a gyerekek versenyeit, ahol a klub csemetéi jó eredményeket értek el…

Délben rajtoltunk el mi, persze a szokásos szertartást most is be kellett tartanom előtte, Magnézium, X-Oxygen, Nutrixxion koffein gél, aztán usgyi.

Agy eldurrant, pulzus 7000, tempó 8 km/óra
Ugyan elég hátulról kellett indulnom, de a rajtot sikerült jól elkapni. Kategória elsőként fordultam be az erdőbe. Nagy volt a tömeg és nehéz volt a helyezkedés, de egész jól vettem az akadályokat. A sziklás mászásnál beragadtam mások mögé, így vesztettem egy pozíciót, viszont még mindig az első helyért csatáztam. Kerék a keréken döntögettünk, én az elég agresszív stílusommal mindenen át, ő pedig csak kihasználta azt az egyetlen előnyét, hogy előttem van. Körbetekerni nem tudtam, így kicsit higgadtabbra vettem a figurát és kivártam. Nem is lett volna semmi baj, ha kb 1,5 km után nem hallok egy nagy pisszenést…. Ja. Defekt. Hátsó. Köszi. Lehet hogy mégsem kellett volna megugranom azt az éles sziklát. Persze ilyenkor jön rá az ember, hogy mennyire ki van szolgáltatva a levegőnek… Levegő elmegy, bicikli nem gurul… Próbáltam észre sem venni, hogy mi is történt, de mikor a küllők pattogását és a felni kemény ütéseit hallod, akkor kicsit magadba szállsz. 

Félrehúzódtam a pálya szélére, ami persze nem ment zökkenőmentesen. Az első kerék beakadt valamibe, a hátulját próbáltam tehermentesíteni, így teljes testsúlyom a kormány felett volt, aminek köszönhetően egy szép kormány feletti átfordulást mutattam be. A bicikli csak azért nem esett a fejemre, mert a hátsó váltót megfogta valami gyökér, és nem engedte fél méternél messzebbre elemelkedni.

Másodjára már nem a táskámat kértem
Szép. Igaz hogy a világon semmi kedvem nem volt a versenyhez, de azért azt nem gondoltam, hogy 1,5 km után fel kell adnom a küzdelmet, miközben a műugrás művészetébe is bele kóstolok, gyök kettes sebességgel. Mint valami amatőr.

Conny hozzá sem nyúlt az enyémhez, nem szegtünk szabályt
Mikor elkezdtem XCO-zni, megfogadtam, hogy ha defektet kapok, akkor hagyom a francba, mert akkora az időveszteség, hogy esélytelen a verseny hátralevő részében azt behozni…   Ennek megfelelően cselekedtem és elindultam szépen lassan kifelé az erdőből. Fura volt, mert versenyen soha nem kaptam még defektet, illetve tavaly, a 24 óráson, Zánkán. Érdekes hogy ott is pont akkor, mikor sietnem kellett volna…

Mikor már teljes csend lett körülöttem, akkor jöttem rá, hogy muszáj folytatni, nem adhatom fel, mert ez számít a bajnokságban. Csúnya dolgot tettem. Felültem és elindultam a technikai zóna felé. Már „csak” 4 km volt vissza a körből. Szinte negatív sebességgel haladtam, mert ugyan tudtam hogy sietnem kell ha nem akarok kört kapni, de azért a pénztárca beleszólt a dolgokba, nem akartam szétverni a felnimet. Nyeregből kiállva, kormányra nehezkedve, hátsó kereket tehermentesítve mentem végig, nagyon pihentető volt… A nagy dombon le kellett szállnom így is, mert nem bírtam haladni a lapos gumival. 21 perc alatt értem körbe, a technikai zónában leparkoltam, és elmentem kávézni.

A nap harmadik rajtja...
Illetve elsétáltam a táskámért, amiben volt egy belső, meg a kis pumpám, aztán szépen visszasétáltam, kicseréltem az eldurrant belsőt, addigra eldurrant az én agyam is… Miközben szépen szerelek, elhúz mellettem a bajnokságban előttem álló muksó. A szemetemet magam mögött hagyva kavicsokat szórva megkezdtem a második körömet… Szépen tudtam haladni, teljesen légüres térben tekertem, senki nem zavart a saját tempómban. A pályabírók ujjongva vették tudomásul hogy nem adtam fel, a közönség is éljenzett, aztán mikor a kedvenc sziklás lefelémhez értem, közölték, hogy most sokkal jobban néz ki a tempó és a légköri állapotom is. Épp mire ezt kimondta, újabb kígyó szólalt meg… Egy pillanat alatt eltűnt a levegő az első kerékből… Nem voltam nagyon ideges. A világért sem. Hogy az a jó…………….

Végre a célban, elegendő levegővel
Most előre nem tudtam nehezkedni, így maradt az óvatos duhaj szindróma, és még az előzőnél is lassabban haladtam előre. Volt még vissza egy kis lejtőzés, aztán az alján egy balkanyar, amibe nem akart betapadni az eleje, így persze itt is bemutattam egy hasast. Mára már kezdtem unni az akrobatikát. Elengedtem pár emberkét, akik közben utolértek, aztán szép lassan begurultam a technikai zónába. Most már nagyobb volt a probléma, mert nem volt több belsőm. Kiszaladtam a klubtársakhoz, és feltettem a nagy kérdést, hogy ki  tudna kisegíteni egy 26”-os első kerékkel. Szerencsére hamar jött a válasz, bevittem a szerviz zónába a kapott biciklit, kiszereltem a kereket, betettem az enyémbe és már az esélytelenek nyugalmával, teljesen szétszakadt aggyal megkezdtem a 3. kört. Annyira elegem volt már, hogy semmi nem érdekelt. Ilyen lágyan még nem mentem idén. Problémamentes köröm volt, az utolsó km-en még előzni is sikerült egyet. Feldobott a dolog, de tudtam, hogy ez édes kevés a sikerhez. A célt átvitték a rajt túloldalára idén, így kicsit hosszabb sprintet kellett futni, illetve gurulni, mint tavaly. Ez már csak a magam megnyugtatására volt, hiszen fényévekre voltam mindenkitől.

Kikészülve, lehiggadástól távoli állapotban
A célban elmaradt a nagy csapkodás, mert úgysem lett volna értelme, de azért a gőz kijött belőlem… :D

Kántor Zsoltiék idén is ott voltak hogy szurkoljanak. Az eredménylistát elnézve kiderült hogy ketten végeztek mögöttem, ami már nem tudott érdekelni, olyan szinten el voltam kenődve. Persze, értem én hogy ha egyszer kimondom hogy nem érdekel a verseny, akkor miért vagyok ott és miért csinálom, de ha már ott vagyok, akkor ne a defekt vessen véget a száguldásnak. Nem a saját hibámból jutottam erre a végre, hacsak az nem az én hibám, hogy Tubeless Ready gumikkal mi a fenének használok tej helyett belsőt…

Majd változtatok rajta előbb-utóbb… Bár szerintem majd csak jövőre. Amennyiben lesz még jövőre…

A verseny számokban így néz ki… 3 kör, ami 15,6 km-es távot jelentett, 1:08:01 telt el a rajttól a célig, amiben az állásidő 11 perc volt… A lassú haladást ne is számoljuk… Ott lehettem volna az elején, csak ebben a sportban sajnos nem számít a HA szócska…
373 méter szint, 21%-os legmeredekebb emelkedő, 15%-os lejtő, 192-es max és 184-es átlagpulzus… Azt hiszem ebben volt egy kis adrenalin is.

A vicc, hogy este az eredménylistán a srácnak, aki 20 perccel később rajtolt el, a nettó ideje szerepelt. Érdekes. Erre majd holnap rákérdezek, mivel holnap úgyis újra verseny van…

Mai állapotomra ugyanez jellemző

Élő közvetítés

Ha szeretnétek otthonról nyomon követni a mai versenyemet, megtehetitek a következő linkre kattintva. 

14:00-kor indulok, 403-as rajtszám, fehér sisak, zöld szemüvek, pink kesztyű, fehér-fekete mez. 

http://www.vargarda.nu/webbtv/