A Vårgårda-i versenyt követően elkönyveltem magamban, hogy
majd október 5-én versenyzek legközelebb, bár bele ültették azt a fránya
bogarat a fülembe azzal, hogy a rajthoz a beszólítás a SWE-Cup eredménye
alapján történt. Ez alapján ott vagyok az elején…. Na itt indultak be a
fejemben azok a nagy nehéz fogaskerekek. Nem szokott jó kisülni abból, ha
elkezdek gondolkodni, de ez most más téma, ott meg nagy hibát nem követhetek
el.
Hihetetlen dolgot tettem. Megszakítottam az edzés mentes
időszakomat, ami már nem is emlékszem mióta tartott. Most nem is ez számít. :) Lényeg, hogy
emlékezetemben úgy élt, hogy elég könnyen formába jövök ha arról van szó.
Jahhhh. Ha előtte volt valami alapom. De most az az alap ugyebár elhasználódott
az év során. :D
Innen érdekes csak talpra állni… Nagy lendülettel vetettem bele magamat, aztán hamar le is csüccsentem… Másnap újra próbálkoztam, de a tacskó és a németjuhász esete állt fenn, egyre kevesebbet tudtam teljesíteni…. Jaja… Nem vagyok hozzászokva a sorozat terheléshez.
Innen érdekes csak talpra állni… Nagy lendülettel vetettem bele magamat, aztán hamar le is csüccsentem… Másnap újra próbálkoztam, de a tacskó és a németjuhász esete állt fenn, egyre kevesebbet tudtam teljesíteni…. Jaja… Nem vagyok hozzászokva a sorozat terheléshez.
Végső elkeseredettségemben, miután már a nevezési határidő
is lejárt, elmentem egy masszázsra, ami valósággal csodát tett velem. Nem, nem
tudtam jobban tekerni, de úgy ellazultam, hogy lefolytam a Corvette üléséről
hazafelé tartva. :D
Nevezés elintéződött, izmok lelazítva, már csak át kellett
hidalni valamilyen formában azt a röpke 550 km-t, ami elválasztott a
rajtvonaltól… A klubból minden autó tele volt, ráadásul mindenki még délelőtt
hazaindult, nem akarták megvárni a 14:45-ös rajtomat… Teltek az órák, múltak a
napok (ez nem hangzik olyan jól, de mindegy), kölcsön autót nem tudtam intézni,
buszon nem tudok biciklit szállítani, a vonat pedig ugyanannyiba kerül
oda-vissza, mint az egyetlen kéznél levő megoldás.
Eljött hát a nap. Szeptember 21-én felkeltem és
kijelentettem, hogy biciklimosás után betuszkolok mindent a kis sárga benzin
temetőmbe, és elindulok. Kicsit szorított az idő, de megoldottam mindent. Nem
volt konkretizálva hogy mikor kell Stockholmba érnem, de 12:00-ra Göteborgban
kellett lennem, hogy beállhassak – talán az idei utolsó alkalommal – cruisolni a Corvette
klub konvojába. Egy szuper délutáni program kerekedett belőle, 23 autó jött
össze, mesés hangulat, csak elkövettem egy apró hibát. Beparkoltam egy szűk
utcába úgy hogy 6 „dög” állt mögöttem, én meg ugye elég hamar el kellett
jöjjek, hogy Dórihoz odaérjek még időben. 495 km-t kellett letekernem minél
előbb. Tökéletes időzítéssel meg is érkeztem, csodás vacsora után beszélgetés,
egy tál eperrel az élet édesítése, aztán alvás a nagy versenyre.
Most már tényleg nem regélek tovább, ez volt az előzmény.
Most már csak a verseny napja van vissza.
Reggel jött a „…még
egy kicsit szeretnék aludni…” kijelentés, aztán Dóri egy mesés arabos
tükörtojással lepett meg – hogy egyem az ügyes kezeit. Barátságtalan idő volt.
Miután sikerült újra beépíteni a biciklit az autóba, elindultam Täby irányába.
Esett az eső végig az úton. 11 óra után nem sokkal megérkeztem és igazi
csodálkozó tekinteteket véltem felfedezni, mikor beálltam a parkolóba… Ennél is
nagyobb áll leesés csak akkor következett, mikor elkezdtem kibontani a
biciklit… No de ez előtt átvettem a rajtszámomat, beszélgettem kicsit a
többiekkel, és jó szokásomhoz híven sikerült jól eldumálni az időt.
Hideg volt és még mindig szitált az eső, nem akartam
felesleges köröket futni, mivel a parkoló lent a síkon, a versenyközpont pedig
fent a dombtetőn volt. Tudtam hogy semmi felesleges erőkifejtést nem szabad
tennem, mert szükségem lesz minden erőmre a késő délután kezdődő futam alatt.
Mikor mindennel elkészültem, felvittem a kajámat a célhoz,
és el is indultam egy próbakörre. Nem tudtam semmit a környékről és a pályáról,
most jártam itt először. Kellemes vonalvezetése volt a pályának már az első
perctől. Viszont mikor az első 90°-os jobb kanyarral bementem az erdőbe, rögtön
megfelelő meredekségű ellenállással találkoztam. 15%-os emelkedő következett,
ami ráadásul nem is volt betonozva. :)
Mikor itt felértem, volt egy kis törés, sziklázással egybekötve, aztán egy
visszafordító után az első sziklakerttel kellett szembenéznem. Örültem hogy nem
egyedül vagyok kint teszt körön, de aztán rájöttem arra, hogy nagyon is
zavarnak a srácok. Lassan mennek, és lassan nem tudom megtalálni a megfelelő
nyomot. Mint később kiderült, ezen a részen is választhattam volna jobb
útvonalat.
Erőteljes lejtőzés után ismét a 15%-os emelkedő következett,
majd egy kicsit enyhült a dolog, de továbbra is felfelé haladtam. No para,
mikor már semmi rosszra nem számítottam, akkor jött egy hirtelen balos
„feltörés”, amit egy jó vastag gyökér nehezített. Ahogy sikerült
megkapaszkodni, máris megindult a pálya lefelé, egy jobbos visszafordító
segítségével. Szikla minden mennyiségben, figyelni kellett, mert könnyen oda
lehetett csapni a hajtókart, és ugye még
egy pedál görbítésre nincs szükségem idén. Itt következett egy olyan sziklás
fennsík, amiről 3 út is vezetett le… Persze a „chicken way”-t választotta az
előttem haladó srác, én meg vakon mentem utána. De hogy minek… Később még
visszatértem ide, és bizony volt egy középút, ahol alig 80 cm magas
sziklaperemről kellett leugrani, illetve találtam egy nyugodt lecsorgó részt,
közvetlen a pályajelző szalag szoros szomszédságában, egy bokorral az út
közepén… Erre még visszatérek később.
Innen ismét egy kis lefele vezetett, de csak azért, hogy a
pálya legmagasabb pontjára vezető úthoz vigyen… Mikor felértem a
rádiótornyokhoz, megkezdődött a legszuperebb rész az egész kör alatt… Egy
sípályán kellett végig szlalomozni. 19%-os lejtő szép, főleg hogy ez szlalomban. :) Kis sugarú mandineres
kanyarok, majd a szabadulás után egy kellemes kis ugrató, majd irány az erdő
ismét. Nagyon gyors, gyökeres, klassz rész volt ez, ahol nagyon kellett
figyelni, mert hosszanti gyökérátkelés volt végig. Egy tempós jobb kanyarral
kellett véget vetni a száguldozásnak, majd pedig murvás út vezetett vissza a
sípálya aljához. Innen most egy párszáz métert felfelé kellett megtenni ahhoz
hogy ismét ritmusváltás következzen. Nagyon kemény sodrós balkanyar jött és
közben vigyázni kellett arra, hogy ne vigyem el a terep-frizbi pálya következő
állomását. Sík sprint a füvön, majd meredek, köves emelkedő vezetett a
következő murvás száguldozós szakaszra.
Csalafinta féktávok és technikás kigyorsítások következtek,
nem volt elég hogy be tudjam venni a kanyart, még megfelelő fokozatra is
szükség volt, mert azonnal egy tiprós szakasz következett. A legnehezebb
sziklakert is itt jött. Meg is kellett állnom és 2-3 alkalommal visszamenni a
legjobb nyomot megtalálva, mert persze sikerült a középrésszel fent akadnom egy
méretes „kavicson” elsőre. Újabb murva, majd egy oldalazós sziklamászás várt
rám. Itt már a versenyközpont mellett haladt a pálya, ami nem volt túl nehéz,
de egy meredek, keskeny leereszkedés megspékelte kicsit. Innen már a rajt/cél domb
volt csak vissza. Nagyon tetszett a pálya, 160 méter szint volt ebben a kb. 4.5
km-ben.
Innen egy nagyon hosszú várakozás következett, rengeteg időt
töltöttem kint a pályán, tanultam a pálya széléről, hogy mik is a helyes utak…
Próbáltam nem arra koncentrálni, hogy mekkora tétje van a versenynek. Próbáltam
higgadt maradni. Próbálni nem a külső tényezőkre koncentrálni, amik mostanában
rosszul hatottak rám. Kerestem a társaságot és legalább a számat járattam, hogy
az ne fázzon. 3 réteg ruhában volt azért annyira farkasordító hideg. 2 óra körül már társaságot
is kaptam, Johann, a Brighthelmet atyja megérkezett. Meghozta a vadonatúj
világító sisakomat. Rövid beszélgetést követően rövid öltözetre váltottam és elindultam
a rajthoz.
Lent már nem volt ugyan akkora szél, de a rajtprocedúra
nagyon elhúzódott. Kb. 60 embert kellett betessékelni a rajthoz. Már rég
elfogytak a felfestett sorok, mi meg még sehol nem voltunk. Kategória szerint
szólították be a népet, emiatt az elit lányok és mi is az utolsó 2 sorba
szorultunk. Szerencsére sikerült egy kis rést kihasználva 1-2 méterrel előrébb
vergődni a rajt előtt.
14:46-kor megkezdődött a küzdelem.
Egyetlen lehetőségem volt arra hogy megnyerhessem a bajnokságot. Meg kell nyerni a versenyt. Aki a kategóriánkat megnyeri, az lesz a bajnok.
Egyetlen lehetőségem volt arra hogy megnyerhessem a bajnokságot. Meg kell nyerni a versenyt. Aki a kategóriánkat megnyeri, az lesz a bajnok.
Ilyen lehetőségek mellett nem volt
min gondolkodni. Ahogy eldördült a startpisztoly, azonnal a jobb szélre
vágódtam és a szalagot támasztva törtem előre. Mikor a szalag elfogyott, na meg
a pálya is, akkor már a derékig érő gazban voltam kénytelen helyet csinálni
magamnak, ráadásul a láthatatlan akadályokkal is meg kellett küzdenem, de itt
kapcsoltam, hogy egy defekt túl nagy veszteség lenne, így inkább behúzódtam a
tömegbe. Folyamatos, alattomos emelkedő volt, amin a bemelegítés nélkül sem
merevedtem le a kedvenc kis kék-fehér ampullámnak köszönhetően. Mire a
meredekebb részre értünk, már a 10. hely környékén jártam, de még így is sajnos
túl sok technikai analfabéta volt előttem, és ezért a biciklizni tudást
követelő részeken többször megtorpantam és hiába próbáltam szóban arrébb
taszigálni az ellenfeleket, elég sok ütközés következett. A „feltörésnél” volt
kellemetlen, ott teljesen kiestem a ritmusból és nem tudtam visszaülni a
biciklire… Nem tudtam visszapatentolni a lábam, komolyan mint valami kezdő…
Ideges voltam, de nagyon. Annyian voltunk, hogy nem láttam hogy ki hol van.
Muszáj voltam 112%-on menni végig, nem volt más lehetőség. Rajt előtt így is
lerövidítették a távot minden kategóriának, hogy ne legyen túl későn a célba
érkezés. A fennsíkon megpróbáltam a szűk ívet használni, ami nagyon jól
működött, csak én mentem ezen, így 3 emberkét sikerült megelőznöm. Mire
sikerült feljutni a tornyokhoz, sok új nyomot találtam a sziklák között. Mégis
csak a versenykörülmények között lehet igazén jól edzeni. :)
Itt mikor hátranéztem, nem is olyan messze volt egy
ellenfél, viszont a lejtőzés nagyon jól ment, és csupán annyi hibát követtem
el, hogy a gyökerekkel teli erdei szakaszon túl nagy tempót diktáltam, ami
miatt örültem a fejemnek, hogy milyen jól átjutottam a csúszós akadályokon.
Egyet felejtettem csak el, bevenni a jobb kanyart. Két gyökér közé hajtottam és
megcsókoltam a szemben lévő fát… Nem vesztettem túl sokat, ketten előztek csak
meg. Mire a sí domb lábához értem, 100 méteres előnyöm lehetett. A sodrós
oldalazóban villant be a kép, hogy ha ez az állás marad, akkor meg lehet.
Kezdtem lehiggadni… Tudtam a versenyre és a pályára koncentrálni. Végre
visszatértem a megfelelő állapotba.
A következő meglepetést az okozta, hogy a murvás szakaszon
nem tudtam gyors áttételre váltani. A rajtnál sikerült összeszednem egy fél
bokrot, ami rácsavarodott a fogaskoszorúra, és az utolsó 4 fokozat
használhatatlanná vált. Innen jött a pörgetés, ami nálam nem működő fogalom…
Főleg idén. A sziklakertet persze elfelejtettem és a lehető legrosszabb úton
másztam keresztül rajta. Mikor visszaértem a pálya elejére, megnyugtatónak tűnt
az előnyöm, de 17 perc még vissza volt…
Nem szabad semmit biztosra venni, főleg idén, a defektek
után. Teljesen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottam a második körben, és
annyira jól esett hogy a pálya széléről, az addig soha nem látott emberek is a
nevemen szólítottak… Nehézségek nélkül sikerült túljutnom az akadályokon, a tornyoknál
felfelé még hátra pillantottam, a 100 méteres előnyöm továbbra sem változott… A
lejtőn azonban nem volt előttem senki. Nem zavartak, és a saját tempómban
haladhattam lefelé. Hihetetlenül élveztem! Ez a lejtőzés magasiskolája volt :D
Mire leértem, akkor ért fel Olof a dombtetőre. Most már hiába is néztem hátra a
későbbiekben, sehol nem volt. Megtörtem. Visszaállhattam 100%-os
teljesítményre. A célra vezető dombon egy picit elbizonytalanodtam, hogy 2,
vagy 3 kör a táv? Nagyon tapsolt mindenki az utolsó dombon. Megkockáztattam
hogy jól emlékszem és valóban csak 2 kör…
Akartam még inni egyet, csak úgy megszokásból, de a
kulacsomat megint sikerült elhagyni valahol. Pár méterrel a célvonal előtt
tudatosult bennem, hogy megnyertem. Kéz a magasba, majd gyorsan megfordultam és
az órát nézve csak vártam. Johann odajött és szinte sírva ölelt át. 36 mp-et
kellett várnunk arra, hogy Olof megérkezzen. A harmadik helyezettre 8 perc 56
mp-et kellett várni. Elég csúnya esést produkált, de ő legalább nem adta fel,
mint oly’ sokan a mai napon.
Egyszerűen nem tudtam mit csináljak. Nem tudtam elhinni hogy
sikerült, hogy megcsináltam, hogy beérett a gyümölcs, ami annyi nélkülözés és
akadály és gáncs ellenére nem pottyant le a fáról. Hihetetlen érzés. Sokáig kételkedtem benne,
hogy megéri-e ennyit utazni, ráadásul még le is rövidítették a távot. De igen.
Igen, megérte! 2013-ban a Swe-Cup Senior kategóriájának győztese én lettem!
Megéri? Megéri. Nem is akarom felhándálni senkinek hogy
miért és miért nem, és mennyi áldozat és mennyi pénz és mennyi idő van e
mögött… Utólag visszagondolva?! Kit érdekel? Elértem a célom, amiért elkezdtem,
amiért mindenki elkezdi és nem mindenkinek sikerül, nekem sikerült!!!!
Az eredményhirdetés kicsit csonka lett, mert a 3. helyezett
épp a sebeit ápoltatta, így csak ketten álltunk a dobogóra.
Miután mindennel végeztünk, még elmentem kulacsot keresni,
mert én ilyen kis kicsinyes vagyok. Volt aki rosszabbul járt és a slusszkulcsát
hagyta el… Meglett végül. Sikerült mindent bepaszírozni az autóba és 6 óra
előtt nem sokkal nekivágtam az alig 550 km-es távnak hazáig. Hatalmas dugóba
kerültem Stockholmban, végig araszoltam az egész várost, aztán a lemenő nappal
is meg kellett küzdeni, majd a fáradtság és az utolsó 150 km-en a köd, aminek köszönhetően
igazi vakrepülést végeztem. A Corvette orráig nem lehetett ellátni, de
szerencsére egyedül voltam az úton és a hangtól még a szarvasok is megriadtak.
Éjjel fél 1 után értem haza, összességében nagyon jó
hétvégém volt. Kb 1200 km autózás, 171 liter benzin, a verseny 9 km-ének
kedvéért, ahol 320 méter szintet másztam meg, 38,1 km/óra max tempó (az út
során ez kicsit magasabb volt;) ), 179-es átlag és 189-es max pulzus.
Köszönöm szépen Neked és mindenkinek, hogy kitartottatok
mellettem, nem hagytatok a gödörben soha.
Nem csak én voltam fáradt... |
A versenyről pedig egy kisfilm ITT