Ha be akarom tartani a kronológiai sorrendet, akkor meg kell
említenem a verseny előzményeit is. Április 22-én vette kezdetét a
2017-esVästgötacupen elnevezésű sorozat, amiben oly’ sok éven keresztül
küzdöttem, kisebb-nagyobb sikerrel.
 |
A legendás banda nyelvnyújtogató tagja perfekt beszél magyarul |
|
Sajnos - ahogy azt már írtam – nem tudtam részt venni a hazai pályán rendezett
megmérettetésen egy megfázás/ torokfájás kombó miatt… Kiütött teljesen, így ki
kellett hagynom a május 1-i versenyt is, ami miatt annyira nem voltam
elkeseredve, mivel nem tartozott a szerencsés helyszíneim közé.
 |
A tombolás elkerülhetetlen... |
Na de elég a múltból. Miután végre meggyógyultam, elkezdtem
az edzéseket, amiket természetesen nem tudtam ott folytatni ahol kiestem a
sorból. Egyre fogyatkozott a hátralevő idő május 14-ig és az erőnlétem közel
sem volt versenyképes állapotban.
 |
Corvette Brothers |
Az utolsó hét duplán be volt táblázva, minden napra volt
valami fontos programom, a hétvégén pedig 4 különböző elfoglaltság közül
válogathattam, de már nem tudtam visszafogni magamat és eldöntöttem hogy az év
első igazi autóstalálkozója mellé a V
årgårda-ban megrendezendő
versenyt favorizálom. Féltem és hülye gondolataim voltak, miszerint utolsó
utánitól is kört fogok kapni, de talán érthető hogy 2,5 év kihagyás után az
önbizalmam messzire szállt…
 |
Végre a haverokkal |
Szerdán egy legendás banda koncertjén
vettem részt, ami lehet hogy eléggé felpörgetett és elhitette velem, hogy MEG
TUDOM CSINÁLNI! Ha a 60+ korosztályú öregek le tudták nyomni az 1 óra 45 perces
koncertjüket, rengeteg nyelv nyújtogatással, akkor nekem sem lehet akadály a 3
kör teljesítése.
 |
Rod-osok is megérkeztek |
 |
Ez a látvány kárpótolt az időjárásért |
Eljött hát a szombat, amit korán
indítottunk, mivel hajnali 9 órára Göteborgban kellett lennünk, hogy
találkozzunk a többi Corvette pajtással… A szokásos tavaszi találkozónk
kezdődött itt és ugyan hideg volt, meg felhős, de az autók látványa melengette
lelkemet, arról nem is beszélve, hogy volt mellettem valaki, akivel imádjuk
egymást és aki mindenben támogat és segített visszatalálni az útra… Egy 20
Corvette-ből álló karavánnal élveztük az utat Borås-ig, ahol szokás szerint
megint őszi idő fogadott minket. Ettől függetlenül jó volt látni a sok féltett
kincset együtt, a hosszú téli félév után.
 |
Talán ők is a versenyre indultak? :) |
Családlátogatással köthettük össze ezt a
találkozót és Linn apukájánál állítottuk fel a főhadiszállásunkat a versenyig.
45 percnyi autózásra voltunk a pályától, az eső pedig rendíthetetlenül esett. A
verseny napjára is ugyanilyen időt jósoltak, ahhoz pedig nem éreztem elég
elszántnak magamat, hogy kora reggel elutazzak a pályához, 9:25-ig megtegyek
1-2 edzőkört, aztán üljek az autóban a délután 5 órakor esedékes rajtomig…
Ezért egy gyors ebéd után beültünk az autóba és célba vettük Vårgårda-t.
Szerencsénkre elállt az eső, felöltöttem a harci díszt és már indultam is a
teljesen átszabott pályára…
 |
A régi szerpentin helyett egy kicsit keményebb lejtő | | volt idén |
Már az első rész is hosszabb volt, sokkal
technikásabb, érdekesebb, csupasz sziklákon való mászások és rengeteg gyökér,
sok új ösvény, ami már az edzések után is eléggé ki volt járva… Folyamatos, 20
méter szintkülönbségű hullámvasút jellemezte az első 1,5 km-t. Itt érkeztem meg
egy 10-12 púpból álló pump-trackhez, aztán ismét egy elég rázós erdei ösvény,
amit egy pár száz méteres pihenőt kínáló murvás lejtő követett, ami után az
igazi mászások kezdődtek… 18% körüli meredekségű, elég hosszú mászás
következett, ami rengeteg gyökérrel nehezítette a dolgomat, majd egy erdei
szakaszon való „lazítás” után a pálya legmagasabb pontjára való kaptatót
követően a teljesen átszabott lejtőzés következett…
 |
Az a bizonyos sodrós jobbos az ugrató előtt (nem is meredek) |
Szó sem róla, sokkal élvezetesebb lett, mint a régi volt, bár a nagy ugrót
hiányoltam… Fatörzsekkel épített lejtmenet végén egy hajtűkanyar azonnal a 28%
meredekségű sípályára vezetett… Igen-igen… A 31%-os single-trck lejtőzés után
irány fölfelé ismét… A lesiklópálya közepéig kellett vissza kapaszkodni, aztán
ismét az erdőben voltam, ahol egy nagyon rázós és a kis 26”-osnak nem igazán
kedvező lefelében lehetett részem, egy szűk, sodrós, 20%-os jobbkanyarral
lezárva, majd egy lendületes ugrással ismét a sípályára kerültem, ahonnan a kör
legmélyebb része felé vettem az irányt és egy vizes árkon átkeléssel a célvonal
irányába kezdtem meg a kapaszkodást… A célban Linn várt, elmentem még egy
Start-körre, ami pedig a pálya legmagasabb részére vitt fel egy átlagosan 13%-os
aszfaltos emelkedőn, majd az átszabott sípályán való ereszkedéssel kapcsolódott
az ugrató után a pálya kezdetéhez…
 |
Már nem voltam kommunikatív állapotban |
Miután kipróbáltam a kérdéses részeket
ismét, összepakoltunk és elindultunk vissza a főhadiszállásra, ahol finom
vacsora és kellemes beszélgetés volt a feltöltődés alapja… Mivel eldöntöttem, hogy nem indulunk korán a helyszínre, így nyugodtan hosszúra
nyújthattuk az estét.
 |
Vigyázz.... |
 |
Kész.... |
 |
Rajt!!!! |
Már reggel érezhető volt az idegesség, ami
egy adrenalinnal dúsított naphoz vezetett. Végig csak a verseny járt a
fejemben, majd elvetettem azt az ötletemet is, hogy odaérjünk az elit futamra,
miután kiderült hogy eső áztatja a pályát… Végül délután 4-re értünk Vårgåda-ba,
ahol addigra kisütött a Nap és nagyon kellemes idő volt. Átvettem a 2017-es
szezonra, személyre kiosztott rajtszámomat. Idén a 311-es számmal közeledő
figurát kell keresnetek, az leszek én. Tőlem szokatlan módon bemelegítettem,
bár nem vittem azért túlzásba a dolgot, aztán rajt előtt 20 perccel
megkezdődött a beszólítás. Mondhatom hogy az idegesség úrrá lett rajtam…
Szerencsémre Linn minden kívánságomat leste és eszembe juttatta hogy innom is
kéne, meg ne felejtsem el a „tuning” szereket. A korábbról bevált segédeszközöket
most is magammal vittem és nem hagyhattam ki a rajt előtt.
 |
CÉÉÉÉL!!!!!! Vagyis, majd 3 kör múlva... |
17:00-kor elrajtoltak a 15-16 éves fiúk és
lányok, majd 1 perccel később, a 3. sorból vártam a startpisztoly eldörrenését.
Az adrenalin tombolt bennem, a pulzusom a rajt pillanatában 160 fölött volt,
már el is felejtettem ezt az érzést… Egész jól sikerült elkapnom a rajtot és
szerencsémre a bal szélre húzódtam, ahol számomra felfoghatatlan okból senki
más nem volt, így elég hamar sikerült jó pozícióba kerülnöm. Ez volt az
egyetlen kijárt nyom, az egyenes többi részét magas fű borította…
 |
Startkörön zuhanórepülésben |
Sebaj, ez nekem csak jó volt, mikor a start körre fordultunk, a 2. pozícióban
tekerhettem, majd mire felértünk a víztoronyhoz, vezettem a kategóriámat.
Annyira meglepődtem, hogy csak pislogtam hátra, hátha valaki el akar menni
mellettem, de sajnos senki nem vállalkozott erre, egészen addig, amíg be nem
gurultunk az erdőbe. A technikás lefelével meggyűlt a baja pár lánynak és
mielőtt az ugróhoz értünk, a pálya egyik legviccesebb, kifelé sodrós, 20%-nál
meredekebb kanyarja azonnali leugrásra késztetett, hogy a földön fekvő
embereket ki tudjam kerülni. Az első kör meg is kezdődött ezzel, nagy
meglepetést okozva, mikor 2 km után az első helyen robogtam, egészen a
pump-track előtti részig. Nem voltam egészen tisztában az erőnlétemmel és
féltem tőle túl keményen kezdek, ezért picit visszacsavartam az alapjáratot. 6
pozíciót vesztettem a kör második felében, nyolcadikként kezdtem meg a verseny
második körét… Többeket megviccelt a pálya, így sikerült sok embert megelőznöm,
kategóriámban egy 5. pozíciót szereztem meg és nagyon messze magam előtt láttam
a következő áldozatot… Az utolsó kört elszántan, minden mindegy alapon kezdtem
meg, csak arra koncentráltam, hogy a hosszú mászásig ne előzzön meg senki, ott
már bíztam a technikai tudásomban és tudtam hogy nem tudnak megfogni az utolsó
1,5-2 km-en…
 |
Fölfelé fáj.... A többieknek is. |
 |
... lefelé félek :D :D :D |
 |
"Még nem haltál bele, most már ne add fel!"- ordította Linn a fülembe |
 |
Készülődés a felszállásra... |
Nagyon élveztem, jól éreztem magamat a 3. körben, nem hibáztam, sikerült
ellazulnom és megőrizni a pozíciómat. Nem kockáztattam feleslegesen, mindenből
csak a szükséges mennyiséget adtam bele, bár a szalag másik oldaláról érkező
szurkolás hozzádobott 2 lóerőt a mászásokhoz. Linn a sípálya megmászásánál
futott mellettem és ordított a fülembe folyamatosan. Mikor felpillantottam,
megláttam a 4. helyen tekerő sporttársat és muszáj voltam rákapcsolni. Utolsó
alkalommal is teljesítettem a DH szekciót és leértem a vizesárokhoz, rádobtam
még az utolsó lapát szenet is a tűzre és egy sprinttel értem célba.
 |
MEGCSINÁLTAM!!!! I am back... ;) |
Elmondhatatlan boldogság volt mikor
beértem, Linn és a csapattársak ott vártak a célvonalon túl és mindenki
gratulált, ölelgetett… 5. helyen fejeztem be az első versenyemet, 2,5 év
kihagyást követően. Ez leírhatatlan, egyáltalán nem számítottam erre az
eredményre, főleg nem ezen a pályán…
 |
Szintrajz... hogy ez milyen sík volt... |
 |
Kérem a hosszú sípszó előtt hagyjon üzenetet :D |
A 21 fős mezőny nagy részét sikerült magam
mögé utasítanom, 53:21 alatt teljesítenem a távot, végül 14 mp-el maradtam el a
4. helytől és 3 perc 1 mp-et kaptam az elsőtől. 44,3 km/óra volt a max zuhanó
sebességem, az utazó átlagom pedig 15,1 km/óra, ami persze nem egy őrült magas
szám, de figyelembe véve a 444 méter szintet és az elmúlt időszakot, én
elégedett vagyok. Elég kiegyenlített a pulzusgörbém, 181-es átlagpulzusomat egy
188-as csúccsal pótoltam ki, különben csak egy egyenes vonal lenne.
 |
Versenyre csak stílusosan... |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése