Korán kezdődött a nap... |
Miután az idei nyár első szabadságán túl voltam, ami minden eddiginél kellemesebbre sikerült - még ha csak pár napról is beszélünk - június 25-én másodmagammal elindultunk Miskolc városából Észak-Európa egyik gyönyörű kis üdülő városának irányába.
...ez a repülő... |
...ez meg a vonat... |
Utaztunk busszal, vonattal, repülővel, majd már a Skandináv-félszigeten ismételten vonattal.
A kellemes 40 °C-ból megérkeztünk a svéd nyárba, ahol landolás közben még hódara is potyogott a felhőkből, de Varbergben sem volt melegebb 12°C-nál.
Egészséges táplálkozás, maximális kalória |
A verseny, ami az év 2. maratonja volt a versenynaptáramban, Eksjö-ben került megrendezésre. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján idén is egy nappal a futam előtt utaztunk a helyszínre, és a szokásos szállásunkat foglaltuk el. A különbség csak annyi volt, hogy a megszokottakhoz képest, sokkal kevesebben töltöttük az éjszakát Nannelundban....
Indulás teljes tér kihasználással |
Az alvást viszont még megelőzte egy meghatározó élményt jelentő kirándulás, amiről Kármennek fogalma sem volt, a háta mögött szerveztem össze az utazás részleteit Ulf és Robert társaságában.
A meglepetés helyszíne |
Kicsit késve indultunk, mivel Robert gyengélkedett és kisebb rábeszélés után tudtuk csak elcsalni magunkkal. Lényeg, hogy fél 5-re meg is érkeztünk Elinge-be, ahol egy szarvasparkot látogattunk meg. Ez hatalmas élményt jelentett, főleg, hogy májusban születtek borjak, nem kevesebb, mint 5.
Kármen és Robert etetik az új háziállatokat |
Fél 7-ig el is tébláboltunk a park területén, etettünk, simogattunk és fényképeztünk mindent, ami mozgott.
A 7 éves nyugalom |
A jávorszarvas egy iszonyú lusta jószág, nagyon hosszú lábakkal és olyan testalkattal, ami már-már mosolyogni való. A hosszú lábakon egy élére állított test van, nagy, hosszú fejjel, ami óriási puha ajkakban fejeződik be.
Az a nagy "tunya orra" |
A 2, májusi csemete |
Sajnos a fiúk plüss agancsát nem tudtuk megsimogatni, de talán majd legközelebb. Aki teheti, ne hagyja ki, és menjen el "jávorszarvas simogatóba". :)
Innen a kötelező protokollt folytattuk, miszerint meg kellett állni a MAX-ban, ahol egy kiadós menü elfogyasztása után a 7 dl-es epres Luxus shake-et toltuk le már útközben.
ÉHES vagyoooook :) |
Fél 9 környékén értünk a szállásunkra, miután előhalásztuk az eksjöi kórház sűrgősségi osztályáról a kulcsokat.
Jajj de fíínom :) |
A fiúk egymást boldogították, mi pedig Kármennel megkaptuk a másik szobát, amit kis átrendezéssel a saját igényeinknek megfelelőre alakítottunk át. Fél 11-kor lettek készen a srácok a vacsorával, amiből egy jó adagot sikerült még elpusztítani feltöltődés gyanánt.
Reggel az ébredés nem volt zökkenőmentes, de semmi gond, ez megszokott állapot nálam. 
Reggeli, hú de jó volt |
Tehát reggeli, aztán bepakolás az autóba, mert nehogy már egy bicikliversenyre biciklivel menjünk, amikor a versenyközpont a szállástól 1 km-re van.
Csapatsátrat viszont le kellett rakni, így be kellett hajtanom a területre, amit megint az a kis kobold próbált megakadályozni, mint aki tavaly is. Még be is szólt, hogy:
"EMLÉKSZEM ÁM RÁD". Látszik, hogy nagy kedvvel indultam? |
Csak hogy meglegyen a napi adrenalin... Letettük a sátrat, aztán kiálltam a parkolóba. Drága segítőm tüsténtkedett a biciklik kipakolásában, és mindenkinek a cuccait elvittük a gyűjtő ponthoz. Lassan közeledett a rajt ideje.
10:45 körül betettem a biciklit a 2. karámba, majd átadtam a fényképezőt drága barátnőm kezébe, megkaptam a búcsúpuszit, és izgatottan vártam a rajtot. Féltem a távtól, mivel ennyit idén még nem tekertem egyhuzamban a térdem miatt.
11:00-kor elrajtoltunk.
Balszélen látszik a pink kesztyű, amiben én vagyok... |
Esőt ígértek, állítólag a környéken felhőszakadás volt. A rajtnál még a Nap is kisütött, de nem tartott túl sokáig az örömöm. Már az elején sem volt túl fényes a pozícióm, a klubból csak másodiknak jöttem el, és meglehetősen gyorsan fogyott el az erőm. Úgy tűnik, hogy nagyon ráálltam a XCO távokra. A legjobban az keserített el, hogy ahol élvezni lehetett volna a biciklizést, ott azok, akik a dózerúton megelőztek és húzták a vonatot, azok bent az erdőben leszálltak, tolták és fenntartották az egész sort. Többször kényszerültem emiatt a fél méteres aljnövényzetben való előzésre. A smålandi táj idén sem hazuttolta meg magát, nagy szintkülönbségektől nem kellett félni, de végig megvolt a hullámvasút, a pálya teljes 78 km-es hosszában. Szerintem direkt leborítottak még néhány teherautónyi fej nagyságú követ, csak hogy nehezítség a haladást. Iszonyatos mennyiségű, különböző méretű és formájú kő volt a pályán.
Kezdtem megnyugodni és nem felvenni, hogy a klubtársaim csak úgy száguldanak el mellettem. Ekkor elkezdett esni az eső.
Az első energiadepóba már úgy érkeztünk, mint azon a bizonyos 2008-as versenyen, amikor az épületek sziluettjét lehetett csak látni, mert a fókuszban a függőleges vonalak álltak, amiket az eső kreált. Többen a pálya széléről szurkoltak és mondták, hogy mennyivel vannak előttem a varbergiek, de valahogy semmire nem tudtam gondolni, csak arra, hogy mikor lesz már végre vége, hogy mehessek a forró zuhany alá. Talán nem a legszerencsésebb gondolatok, de fáztam, párásodott a szemüvegem, ha levettem akkor telement a szemem mindennel, semmi sem volt jó.
Miért pont ez járt a fejemben? |
1 órán keresztül esett az eső, ezalatt teljesen feláztatta a pályát. Minden maratonnak megvannak a maga emlékezetes pontjai, így van ez ezen a pályán is. Mikor például a mező szélén, a letaposott kukoricában kell menni, vagy éppen a sídombot kell megmászni a síkság kellős közepén, 150 méteres szinntel, és mindkettő tengelyig érő sárban. Vagy említhetném azt a tarra vágott domboldalt, ahova mindig annyira megszorul a levegő, hogy meg lehet fulladni.
A várva várt víztorony |
Az enduro pálya még mindig tetszett, de sajnos addigra megjött a térdfájásom. Szerencsémre ismerősök szerettek volna frissíteni még az utolsó depóban, de csak a majdnem üres kulacsomat dobtam ki nekik, hogy az XX-Force-ot be tudjam tenni a tárba. Azonban ez sem dobta fel eléggé a pulzusomat. Sajnos a hátsó koszorú és váltó már annyira tele volt sárral, hogy könnyű fokozatról már nem tudtam lefelé váltani, kézzel kellett lehúzni a váltót.
Utolsó támadás |
A legjobb pillanat az egész verseny alatt az utolsó km-ek letekerése volt, amikor már felbukkant a víztorony. Persze, hogy itt azt lássák, hogy minden rendben van, még bedobtam egy sprintet.
Nem mintha sok értelme lett volna, de legalább az összetettben javítottam még a helyezésemen.
Koszos? Áááá dehogy... |
A rajtot követően 3:26:30 elteltével haladtam át a célvonalon. Volt ez ennél már jobb is, a klubból is talán akkor végeztem rosszabb helyen, mikor elkezdtem versenyezni.
...Halott? Igen :) |
A teljes 78 km-es távot, 20,6 km/órás átlagsebességgel küzdöttem végig, 48,8 km/óra volt a legnagyobb elért sebesség, 194-es maxpulzus és 175-ös átlag volt a verseny során. 812 méteres szintet kellett leküzdeni. 2279 Kcal-t tettem a tűzre.
Majdnem látszik a rózsaszín |
Verseny után már csak életet kellett lehellni belém, amit Kármen meg is tett. Innen is köszönet neki ezért.
Sár okozta műszaki problémák voltak |
Picinyemet megszabadítottam a sártengerben összeszedett iszappakolástól, majd utána összepakoltuk a holmikat, aztán mentünk a zuhany alá a szálláson. Így nem kellett a hideg vízben, a gruppen zuhanyzóban nyomorogni...
Nem is értem miért nem váltott |
A következő nagy megmérettetés Magyarországon vár rám...
Mindenki biciklit akart mosni |
love this pic. (Koszos? Áááá dehogy...) XO
VálaszTörlésanother nice pic (Halott? Igen :)) dead after what.......??!! XO
VálaszTörlés