2014. május 11., vasárnap

1:a Maj racet –Mayday, avagy mélydéj




Indulásra készen

Jól megszokott felkiáltással kezdhetném, hogy „Éljen május elseje, énekszó és tánc köszöntse fel….”
A felvonulás hiányában viszont inkább versenyre mentem, mint már évek óta. Alig telt el pár nap az utolsó verseny óta, és jobb híján csak a sebeimet nyalogattam az elmúlt időben. Nem voltam kint edzeni, kicsit így is besokalltam. Szerencsére nem kellett korán útra kelni, 9-kor indultunk, viszont a tervezett érkezéssel kicsit elcsúsztunk, miután én a hátsó ülésen nyomkodtam a telefonomat, a drága sofőrünk pedig egy teljesen más utat választott, így 70 km kerülővel értünk Kvänum-ba. Gyönyörű napsütés fogadott minket, jó ötletnek bizonyult a sötét napszemüveg a mai napra, bár elég árnyékos a pálya.

A nap képe... Saját árnyékomba sem értem
Miután kiszálltam az autóból, akkor döbbentem rá, hogy csak bentről nézve volt jó idő. :D
Semmi gond, mindig van nálam meleg ruha. Csak az volt kicsit ciki, hogy mindenki rövidben volt. 4 °C volt a levegő hőmérséklete, és a szél még faragott a hőérzeten. Késői érkezés miatt, a pálya bejárás után már csak fél órám maradt a rajtig. Sokat vacilláltam hogy miben menjek, mert a próbakört 4 réteg ruhában teljesítettem.

Mivel a bajnokság első helyéről vártam a mai futamot, így az első sorból indulhattam, én választhattam elsőként start pozíciót. Bal szélről vártam, hogy végre történjen már valami, közben még a mez alá felvettem egy pólót is, mert nem akartam megfagyni teljesen. Rövidnaci azért maradt, nem akartam kockáztatni azt, hogy a lábtyű megint szorítson… Épp csak 10 perccel később volt a rajt, mint kellett volna, így teljesen kizökkentem a versenylázból, ráadásul majdnem megfagytam…

Egy pici rés már itt is volt
13:10-kor végre elindultunk. Hihetetlen amatőr hibával kezdtem a versenyt, annyira jól akartam elkapni a rajtot, hogy a bal lábamat mikor be akartam akasztani a pedálba, úgy mellé léptem, hogy azzal a lendülettel megtiportam a talajt. Közben természetesen a lábszáramat szépen bevertem. A legnagyobb pofont mégsem a lábam kapta, hanem ahogy eltévesztettem a pedált, úgy rázuhantam az ülésre, nem éppen tervezett módon… Úgy odacsíptem magamat az üléshez, hogy azonnal elment a kedvem mindentől. Egy 800 méteres felvezető körrel kezdtünk, amiről ha nem elsőnek jössz ki, akkor esélyed nincs semmire. Hát gondolom kitaláltad, hogy nem elsőként gurultam az igazi körre. A nagy sietségben, a felvezető kör visszafordítójában volt egy kis lökdösődés és majdnem orra álltam, de aztán időben elengedtem a fékkart, így tovább tudtam gurulni. Egy srácnak elkaszáltam a bal lábát, de az az ő baja, nekem a legkisebb is fájdalmasabb volt annál, mint hogy rá gondoljak. Valahol a 8. helyen voltam, és folyamatosan az élbolyba akasztott húskampóval haladtam.

Hogy mennyire elszánt vagyok :D
Komolyan mondom, hogy eddig is elég rázós volt ez a pálya, de idénre az ország összes gyökerét ide szállították, de arra már nem volt idejük hogy elássák… Annyira nem találtam a ritmust, mintha most ültem volna először biciklin. Egyszerűen hihetetlen, hogy fejben ennyire máshol jártam. Semmi probléma, próbáltam menni a többiekkel. Végig látótávolságon belül voltam. A 2 kör hamar eltelt, a végén volt egy kis gyengélkedésem, de ott is inkább csak fejben adtam fel a küzdelmet. Mint kiderült, a rajtszám színek és szám szériák megint össze voltak keverve, így az utolsó 500 méteren egy pozíciót még vesztettem, de nem volt már annyi bennem, hogy vissza támadjak.

Henrik elbukott... Megkóstolta a talajt :(
Nem volt se magas pulzus, se kiemelkedő teljesítmény. A 10. helyen zártam, ami elég csúnyán hangzik az első két versenyt követően. Persze, még akár az is lehet, hogy csak a hazai pálya előnyeit élveztem, vagy éppen tényleg valami egész máson járt az eszem és ezért nem volt meg a megfelelő teljesítmény. Nem tudom mi volt a baj. Összesen 1,5 perccel maradtam csak le a győztestől, de ez nem számít. Nem idő alapján kapom a pontokat, hanem helyezés után…

Verseny után volt több látnivaló :P
Magyarázkodhatnék, hogy mi nem stimmelt, gyárthatnám a kifogásokat, de minek. Egyszerűen lassú voltam. Legközelebb jobban igyekszem. Nagy baj nincs, a bajnokságban még mindig a 2. helyen állok, nagy előnnyel a harmadik előtt.

A GARMIN Virb Elite a mai napot is rögzítette, hamarosan érkezik a kisfilm is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése