2012. augusztus 30., csütörtök

Borås CA MTB Race 2012

Fél 8-kor indultunk ma is, fáradt voltam, végig aludtam szinte az egész utat.
Mára ő is elfáradt...

Reggel még csúszós volt a pálya, a lejtők már kellően kijárva, a kanyarok szétfékezve. Ahhoz képest, amit 2 évvel ezelőtt teljesítettem versenyt, a jelenlegi pálya 100-szor keményebb, technikásabb.
Rajt előtti bemelegítés

Bemelegítésnek a focipálya hosszú fehér vonala mellett kellett végig menni, majd egy 18%-os, 90°-os kanyarokkal tűzdelt köves emelkedőt kellett teljesíteni, aminek a tetejéhez érve már indulhattunk is meg lefelé, a hasonlóan meredek, csúszós rész, ahol bizony az ülés mögé kellett ülni.
Az egyik meredek emelkedő

A 18%-os lejtő élvezete
Ezt egy kavicsos gyalog ösvény követte, majd egy kis tó partján mentünk végig és a széles füves részen indultunk meg a hegy irányába. Egy kb 1 km hosszú mászás következett, apró lejtmenetekkel megszakítva, ami végig koncentrációt igényelt, mivel kismillió, különböző méretű és alakú szikla állt ki a földből. Innen egy kicsit lankásabban induló, de végül 18%-os lejtőn értünk be egy balos hajtűkanyarba, amiről visszamentünk egy 3-400 méter hosszú emelkedőn, aminek a tetején újabb visszafordítást követően egy meredek, gyökérrel teli lejtőhöz értem, aminek az alján egy magas letörés következett, majd át egy mohás fahídon, ahonnan a szánkózó domb hátsó oldalára vezetett egy 20%-os gyökeres emelkedő.

Onnan egy hasonló lejtőn gurulhattam le, majd két jobbost követően a pálya legmeredekebb - általuk csak szánkózó dombnak nevezett - 27%-kal induló, 34%-ban végződő domb következett. Ennek a tetején ismét fordulás és indulás lefelé egy gyökeres 18%-os lejtőn, ami a felénél egy 90°-os kanyarral várt. Innen már csak 100-150 méter lehetett vissza a "startkör" kezdetéig, enyhe kavicsos emelkedő, majd egy köves bal ív lefelé...
Felvezet kört követően

A start fél órával el volt csúsztatva, így ma is 11:38-kor indultunk. 4 kört kellett teljesíteni. A rajtnál Benny, Johny és én alkottuk az első hármat, de Johny mellett elmentem a focipályánál, Benny hátsó kereke pedig közvetlen előttem volt. Egy Skövde-i kollega előzött meg nagy vehemenciával, de nem bírta sokáig, így tudtam visszatapadni Bennyre.
Első mászás végén

A szánkódomb tetején ismét a sarkában voltam, a 2. kör első dombján pár méter volt csak a lemaradásom, az is abból adódott, hogy a bal kanyarban a hajtókarom leakadt a kőre és le kellett lépnem... Ebben a körben sikerült neki elmennie picit, mert egy előzésnél rosszul jött ki a lépés.
Amikor még jó pozícióm volt
 A 3. körben megjelent mögöttem Olof, aki tegnap is megelőzött, de nem sikerült elég közel kerülnie, ráadásul a szánkódombot nem bírta és tolnia kellett. A 2. és 3. körben kistányéron tekertem ki a dombot, hogy egy kis erőt spóroljak.
Szánkózó domb, 34%
Fotó: Jahn Ekman

Mikor a körözéshez értem, a bírók kiintettek, mintha már az utolsó körömről tértem volna vissza. Zászlóval a kezükben, az út közepén, így egy kis extra kanyarral tudtam csak visszajutni a pályára. Időt, koncentrációt és lendületet vesztve ezzel. Mikor a füves területre kiértünk, Olof megelőzött, de nem is bántam, így volt aki húzzon. Végig szépen tartani tudtam, de nem sokkal a 2 utolsó mászás előtt egy lekörözés nagyon rosszul jött ki és leszakadtam. Próbáltam mindent beleadni, hogy ne legyen túl nagy a különbség, a domb tetején már csak 2-3 piros nyíl fogadott, és egy újabb kollega, aki nem tudom honnan került oda, de ott feküdt. Neki is elmentem, Olof-ot már nem értem utol, és a célban 2 mp-el mögötte értem be.
NEM ADOM!!!

A dán srác ellen – aki a dombon feküdt - egy nagy sprintet vívtunk, ahol ismét alul maradtam. Nem sokon múlott, nem volt fél keréknyi sem a diferencia kettőnk között, de ez is elégnek bizonyult ahhoz, hogy dobogóra állhassak.
Négyen a 3 helyen (fontos pontokkal a zsebemben)

Rögtön célba érkezés után mentem is a 2 bíróhoz, akik ki tereltek a pályáról a verseny alatt, és felháborodásomnak hangot adva megköszöntem nekik, hogy elvettek tőlem rengeteg bajnoki pontot. Ők persze felháborodva szóltak vissza, hogy nyugodtan adjak be fellebbezést, ami x pénzembe fog kerülni. Kedvesen  közöltem velük, hogy nagyon szívesen költök arra, hogy az ilyen fafejeket eltűntessem a versenyekről.
Legalább 1 percre a kezembe vehettem

A főbírónak elmeséltem az esetet, egy megosztott 3. helyet adott meg, de utólag belegondolva a dán fiúnak még 1 köre lett volna…
Szent a béke, de azért a pontokról lemondhatsz a nevemre...

A 16,8 km-es távot 1:03:04 alatt teljesítettem, 37,1 km/óra max sebességet elérve a pályán. A motor, átlag 181-es fordulaton üzemelt, 193-as max pulzussal. Ezen rövid idő alatt 727 kcal-t sikerült elégetni, és 491 méter szintet küzdöttem le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése