2013. április 28., vasárnap

Köszönöm, nem vagyok éhes – Huskvarna Mountain


Korai reggel ismét...


Miután tegnap egy kellemes napot töltöttem el az újdonsült barátommal, itt az ideje az újabb versenynek. Nem igazán örültem ennek a hírnek, mert a vasárnap reggelt mással is el tudtam volna tölteni… 

Az év legszebb kilátása
6:50-kor indultunk el itthonról, és végig duzzogva az egész utat, dzsekiben, legmelegebbre állított ülésfűtéssel utaztam. Szerencsére csak utas voltam, de aludni már így sem tudtam. Nem volt szép idő és iszonyatosan hideg volt. A vízszintes kis vonal nem akart eltűnni a számok elől egész úton.

Utánpótlás a Vättern felett
9 órakor már ott is voltunk, nagy nehezen hozzáfogtam a készülődéshez, aztán kimentem egy körre. Nem a kör elején kezdtem, mert a parkolóból menni kellett volna legalább 100 métert a rajtig, így a nagy lejtőnél csatlakoztam be a pályába, és idén nem rontottam el, a letörés után jobbra kanyarodtam, hogy nagy tempóval száguldozhassak a sípálya aljára. Nem is volt semmi probléma, lefelé tudok menni, ahhoz nem kell erő. :D
 
Egy kis humor, amit könnyű benézni
Mikor a visszafordítónál  megindult a pálya kb 2%-os meredekséggel fölfelé, akkor vettem csak észre, hogy az elmúlt hónapok esőzése, illetve a múlt héten még pályán lévő fél méteres hó olvadéka sem segített a könnyen járhatóságon. Tuti nem az erőmmel van a baj. Aztán odaértem a 20%-os emelkedőhöz, mintha betonfalba ütköztem volna. Elkezdtem visszakapcsolni, de elfelejtettem, hogy csak 2 tányérom van és mindkettő túl nagynak bizonyult, hátul pedig a 10 áttétel mellé elkelt volna még legalább egy 42-es lánckerék is. Az nem volt, így maradt a szenvedés. Nem a klasszikus értelembe vett sár volt a pályán, inkább csak iszap szerű ragasztó. Mondhatom hogy nem élveztem. 
Valamiért nem így emlékeztem a pályára, most olyan volt, mintha nem is lett volna lejtő, mindig csak hegynek fel kellett volna menni. Hamar oda is értem a legmagasabb pontra, ami ráadásul a szezon legszebb kilátással bíró helye is. A  sípálya teteje, ahonnan mesés kilátás nyílik Svédország 2. legnagyobb tavára, a Vättern-re. Innen egy kis technikai ügyességet igénylő letörés következett – amin többen elvéreztek – amit gondolkodás nélkül sikerült teljesíteni. Mi mindent köszönhetek annak, hogy még félálomban voltam. Ezt követően jött egy kellemes lejtmenet, megfelelő mennyiségű természetes akadállyal fűszerezve. Már kezdtem örülni végre, de a kanyar után már nem az élvezet várt rám… A vonalvezetés csúnyán az ég felé vezetett. Hosszú és kegyetlen emelkedő, ami a sár miatt még rosszabb volt. Hihetetlen nehezen ment, és ugyan segített a rugózás ami szépen működött, még így is szétrázta a vesémet az a rengeteg gyökér és szikla, amit tuti hogy tavaly óta hordtak ide. Hamarosan elértem a havas részére a pályának, de szerencsére csak a szalagon kívül volt jelen. Nem sok volt vissza a körből, de hogy ne legyen egyszerű továbbra sem, sikerült még pár lendület nélküli sziklamászást bele kombinálni a nyomvonalba. A letörés, ami eddig mindig bajt okozott, most a szokottnál sokkal könnyebben ment, szinte észre sem vettem. Egy kis rövid hurkon kellett átmenni az erdőn kívül, onnan egy árkon keresztül vissza a fák közé. Végre egy szép nagy lejtő, aminek az alján a murvás utat keresztezve szépet lehetett ugrani. Egy sodrós kanyar után ismét emelkedő, innen viszont már a versenyközpontba jutottam. Itt még jól megkeverték egy szikla körül a nyomvezetést… Nem is értem hogyan lehet teljesen használhatatlan ívű kanyarokat kijelölni. A célegyeneshez egy meredek lejtmenet vezetett, 90°-os jobbossal az aljában. Ha új körre akartam menni, akkor jobbra fel a dombon megint (csak tudnám hogy akkor minek kellett lejönni???), és becsatlakoztam a rajt utáni részbe, amit átrajzoltam tavalyhoz képest, tehát mindenképpen hasznos volt a bejárás, mert simán a múlt évi nyomon akartam menni.

Hó az kell április legvégén
Sikerült ezt a teljes kört fejkamerával rögzíteni, amit ha nagyon szeretnél, és kommentben közlöd, akkor fel is töltöm…

A letörés ami annyi bajt okozott már
A nap szépen elment, és kivételesen nem szakadt le az ég… Talán jó döntésnek bizonyult ősz helyett most rendezni a versenyt. Kivártam a rajtot, és gondoltam hogy milyen jó lesz majd végig filmezni a futamot. A főbíró ki akart venni a sorból, mert nem engedélyezett a fejkamera a verseny közben. Mivaaaan??? Kötekszel? Aztán mikor mondta hogy ha nem veszem le, akkor szankciókat fog alkalmazni, akkor közöltem vele, hogy ha ez a legnagyobb szívfájdalma, akkor inkább hazamegyek, legalább nem kenem össze magamat… Na erre megenyhült kicsit és szépen megkért… Hihetetlen, hogy tudnak normálisan is beszélni az emberrel.

Felhergelve, teljes koncentrációval
Ez a kis közjáték kiváló volt arra, hogy a pulzusomat felnyomja a rajt előtt. Egyszerre rajtolt 3 kategória, aminek köszönhetően a 3. sorból kellett nekivágnom a távnak.

Sietnek valahova?
12:35-kor eldörrent a rajtpisztoly, a fejemben megszólalt a FIIIREEEEEEE!!!!!!!!!!!!! és már ki is használtam a legkisebb rést és sikerült pár méter megtétele után az élre állnom. Akárcsak Varbergben, itt is enyém lett a rajt. Persze megint megleptem vele mindenkit, még magamat is, de ígéretemhez híven, amíg bírom, addig 110%-on nyomom neki. Túl sokáig nem tartott a tündöklés, de egy kiszorításból adódó mászás után is még első voltam a kategóriámban. Senki nem tud megállítani… Gondoltam én. Ha megszemélyesítem a fáradságot, akkor mégis van valamik. Nem állt be a lábam, csak egyszerűen a nagy lejtőt követő füves, meredek dombon elfogyott a szufla, kihúzták a dugót a combomból. A domb tetején nem sikerült újra fordulatba hozni a lábamat, és elkezdtek szépen elmenni mellettem. Mire felértünk a sípálya tetejére, már teljesen meg voltam halva, de a nézők bíztatására reagálnom kellett és azt a látszatot kelteni, hogy nincs semmi baj…

Első kör végén
Baj nem is volt, csak éreztem, hogy az a táv, ami 1 km felett van, az már nem nekem való. Persze semmi baj, a pályát ismerem, így csak 1 alkalommal követtem el hibát egy technikás lejtőn, utána megtanultam hogy itt a „balra tarts” van érvényben. Az eleje nagyon elment, de még 2 kör vissza volt. A másodikról jobb nem is beszélni, az a tipikusan éljem túl című fejezetben szerepelt. Az utolsó körre viszont megfordult valami… Sikeresen kapcsoltam, felpörögtek a csülkeim és elkezdtem nagy késsel faragni a hátrányomat. A dombokon tudtam hozni megint, illetve a lejtőket sikerült tempósan venni, nem is beszélve a technikás részeken való szárnyalásomról. A célban meg is jegyezték, hogy menekülőre kellett fogniuk, és bizony már nem volt honnan előszedni tartalékokat.

Kék-pink az új divat
Ez az a sport, ahol nincs HA… Vagy ott vagy és a maximumot adod, vagy ott vagy de minek…  Én a maximumot adtam, de mégis, HA… egy picit előbb rájövök arra hogy verseny van és begyújtom a rakétákat, akkor meglehettek volna… HA nem adom fel fejben az első km után… HA edzettem volna télen… HA nem lettem volna olyan mély gödörbe és Huskvarnába érve a versenyen járt volna az agyam, nem pedig más miatt kesergek…

A felszabadulás pillanata
Számokban így nézett ki a mai futam: 15 km, 53:24-es idővel, 44,7 km/óra max sebesség, 194-es max pulzus és 182 szívverés átlagban percenként és 407 méter szint. 8. helyen zártam, 3 mp-el lemaradva a hetediktől.

Ha én nem is, a Brighthelmet végig villogott
Mindegy… Így alakult, a verseny szlogenje tipikusan az lehetne, hogy Köszönöm, nem vagyok éhes, de ha akarnék, akkor enyém lenne minden és keresztben nyelnélek le titeket, rágás nélkül.
Fáradtan bár de törve nem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése