2013. április 27., szombat

Új móka



Egy pici késéssel ugyan, de ismét jelentkezem.

Szépen indult a reggel...
Ez is egy dupla hétvége lesz a végére, igaz nem feltétlen két keréken van mindegyik nap. Április 27-ét írunk, mikor is nagyjából sikerült kipihenni a múlt hétvége kemény versenyeit, és ugyan az időjárás nem kedvezett az edzéseknek, a mai napra szép időnk lett, és akármennyire is utálok korán kelni, most az első márkatalálkozóra időben oda kellett érni Göteborgba.

Gyűlünk...
Orr tanulmány











Második helyszín, teljes létszámmal
Nem rossz buli ez, amikor egyforma autók találkoznak és cruisolnak hosszú km-eken keresztül. Nem is értem, hogy miért zártam ki magamat ezekből a dolgokból eddig. Miután összegyűlt 18-19 jármű, elindultunk libasorban a következő állomás irányába, ami egy gyönyörű kis szigeten lévő kávézó volt. Ide már csatlakoztak a másik gyűjtőpontról érkezők is, összesen 24-en jöttünk össze. 
Jönnek a lassabbak is

Mikor elfogyasztotta mindenki a jól megérdemelt kis hot-dogot és sütijét, megcsodáltuk egymás műanyag karosszériába zárt méneseit, majd ismét útra keltünk és vonultunk Trollhättan utcáin a SAAB múzeumba. 

Sok ló állt egy helyen
A nagy múlttal rendelkező, sajnos már csődbe ment autógyár története és tevékenységei egyszerűen elképesztőek voltak. Nagyon sok hihetetlen dolgot csináltak az évek során, mind a verseny sportban, mind a tanulmány autók terén, vagy a különleges biztonsági megoldásokat tekintően. 

SAAB múzeum előtt

 
SAAB Sonett verseny változat, 1956-ból















SAAB Aero X, 2006-ban az év koncepció autója















Biciklibarát megoldás

Monster 1959-ből, 159 km/órás sebesség,
2 db 3 hengeres 2 ütemű motor,
összesen 138 lóerővel!
Saab EV-I 1985-ből, a napelemek
a kasztni hűtését segítik elő, 285 ló,
270 km/óra max sebesség




Pályaversenyzéssel is foglalkoztak









Metszet
A fő iparág terméke









Érdekes megoldás a Saab 900 Landau

Prototipusok..,











...és amik sorozatban is készültek
SAAB 92 001
Az első SAAB, 1945-ben a repülőgép ipar "hanyatlása" miatt készült, kézi készítésű
karosszéria, a mechanikus alkatrészek más autókból, pl a motor egy 18 lóerős DKW
kétütemű. Elsőkerék hajtás, aerodinamikus forma, a tesztek során 500.000 km-t
tettek meg EZZEL az autóval, és azóta sem javították!
Néhány órát eltöltöttünk az újdonságok tárházában, aztán tovább álltunk és elmentünk a környéken egy kis „rally”-ra. Nagyon élveztem a dolgot.

A rally közben
A közel 50 km-es vonatozás után már elég éhesek lettünk és ezt orvosolva elmentünk egy nagyon hangulatos étterembe. Jó csapatépítő hatása volt ennek az egésznek. Ebéd után még egy program várt ránk, méghozzá egy chopper építő műhely látogatása.

A műhely előtti parkoló...
...teljesen tele volt










Letisztult motorokat épít

C3 gyülekezet :)
Innen konvojban indultunk vissza Göteborg irányába, majd onnan már egyedül haladtam tovább dél felé.

Úton hazafelé
Jó nap volt, jó programmal és jó felkészülés a holnapi versenyre.
No comment...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése