2012. szeptember 18., kedd

Tour of the Himalaya - Előzmények és 0. nap



Ez az egész egy régi nyaggatásból adódott. Épp a komáromi NAAF-ről tértem haza, mikor sok nem fogadott hívás, Facebook üzenet és Skype megkeresés várt. Éjfél után már nem is foglalkoztam vele, nyugtáztam, hogy Eszti keresett. Fogalmam nem volt róla, hogy egy régi közös vágyam teljesülhet.

Másnap reggel hajnali 8 órakor ő ébresztett, és hallatszott a hangján, hogy pörgős téma következik. 1 percben elhadarta, hogy van egy lehetőség eljutni egy maroknyi magyar csapattal egy 3 napos versenyre Pakisztánba… Mikor nagyon érződött, hogy a kérdőjelek sokasodnak a fejem fölött, szépen érthetően is elmondta, hogy van egy Tour of the Himalayas nevű verseny, ahova egy 55 fős csapattal kéne menni, de mindenki visszamondta. Gondolkodási időm összesen 2 óra volt. Meg is született a döntés, IGEN megyek. Amióta  hallottam a Yak Attack nevű versenyről, azóta vágyam volt eljutni arra a terepre.  Valahol itt kezdődik a sztori…

A versenyig nem egészen 1 hónap volt vissza, mikor visszaértem Svédországba. Az első akadályt az jelentette, hogy a munkából elengedjenek, de mikor már a felmondással fenyegetőztem, akkor szabad utat kaptam az utazásra. Nem is volt gond, de ahogy egyre közeledett a nagy utazás dátuma, úgy sűrűsödtek a teendők. Miután kiderült, hogy oltásokra már nincs idő, biztosítást sikerült kötni, nagyjából minden elrendezettnek tűnt, a repülőjegyet megvettem Manchesterbe, a vízumhoz szükséget dolgokat elküldtem Esztinek, egy nagy kérdés még vissza volt. Mi a vércsoportom. Nem volt egyszerű elintézni, de az utazás előtt 2 nappal sikerült kideríteni szerencsére.
És akkor elértünk ahhoz a hétvégéhez, aminek köszönhetően a boldognak indult párkapcsolatom hogy is mondjam… Ezt most ne keverjük ide.

Szeptember  14-én meg lett hegesztve az eltört bicikli vázam, majd 15-én este 11-re sikerült egybe építeni a vasparipát, majd 15-én elmentem még egy XCO bajnoki futamra, ahonnan a díjkiosztót követően azonnal indultunk haza. Elég korán Varbergbe értünk, de rengeteg dolog volt vissza addig, hogy lefekhessek pihenni. Tudom, nem az utolsó pillanatra kellett volna hagyni a pakolást, de így alakult, így nem csak a versenyen használt ruhák és a bicikli mosása volt vissza, hanem minden holmi előkészítése is. Még apróbb dolgokat a nagy táskába való bepakolás előtt meg kellett csinálni, gumi és fékbetét csere – a megrendelt új féktárcsák nem jöttek meg – és még egy utolsó ellenőrzés. A legnagyobb problémát a súlyhatár okozta, a nagybőrönd 32 kg, míg a kézipoggyász az Islamabadba tartó gépre csak 7 kg! lehetett. Képtelenség volt ebbe beleférni, így az összekészített holmik közel fele otthon maradt. 3 óra alvást követően már csak pár órám volt a vonat indulásáig, ami bizony elég kevésnek bizonyult. :)
Itt is sok minden háttérbe szorult, legnagyobb szomorúságomra a reggeli…

10:21-kor indult a vonatom Koppenhágába, Kastrup repterére, amit az Öresunds hídon keresztül közelítettünk meg. Nagy élmény volt, szó se róla. Ez a híd köti össze Svédországot Dániával, jelentősen lerövidítve ezzel a két ország közötti távolságot. Innen 16:40-kor indult az Easy Jet gép Manchesterbe, ahova elég pontosan, 2 óra 45 perc repülést követően értünk. V8-ról ismert barátok fogadtak a kijáratnál, majd átballagtunk a végtelen hosszúságú folyosókon a 2-es terminálba, ahol vártuk a becsekkolás pillanatát. Majdnem kudarcba fulladt az egész, mikor kiderült, hogy a biciklik nem velünk jönnek, hanem egy teherszállító gép fogja hozni őket, de így nem lehet semmi zselé, láncolaj, vagy folyadék jellegű dolog a táskákban. Nem kis vitát és feszültséget okozott a félreértés, ami abból adódott, hogy elfelejtették közölni velünk ezt az apró tényt, hogy a biciklik nem velünk utaznak és a ruhákat, energia géleket, stb. ne a gépek mellé tegyük.  Végül nagy nehezen sikerült megoldani a dolgot, és a gép eredetileg kiírt indulása előtt 10 perccel már oda is értünk a biztonsági kapuhoz. Nem  volt semmi probléma innentől, még a menetrögzítőt sem vették észre. Mi voltunk a sok herce-hurca miatt szinte az utolsók, így nem nagyon törődtek már velünk.

Lényeg a lényeg, a repülőn ülünk és Islamabad felé tartunk… Érdekesség, hogy 24 órán belül 3 különböző időzónában fogunk tartózkodni….

Hipp-hopp, átrepültünk jónéhány országon, integethettünk az otthoniaknak, Németország, Csehország és Románia útvonalon értük el köztes leszálló helyünket Törökországban. Fél  4-kor szálltunk le Isztambul nemzetközi repterén, ahol várt minket az Isztambuli buli. :)


Ekkorra már jóllakva aludtam is pár órát. Magyar idő szerint 5 körül gyönyörű napfelkeltét élvezhettünk, majd átrepültünk a Himalája felett, amii már innen is ijesztő látvány volt. Most kezdem csak felfogni, hogy mibe is fogtam… Helyi idő szerint 12:00-ra van beígérve a landolás. Reggeli is tetemes mennyiség volt, most már kezdem jól érezni magam. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése